We have analyzed the language of your browser. Do you want to switch to the English version?
Cooperations
Our Partners
Round Square
This basic concept manifests itself in the six pillars of Round Square, the IDEALS: Internationalism, Democracy, Environment, Adventure, Leadership and Service.
Click here for more Information.
DAV
Due to the long and intense cooperation in the matter of hiking and climbing tours, the Landheim can name itself a chapter of the "Deutscher Alpenverein".
BÜZ
"Blick über den Zaun" is a compound of schools comitted to progressive teaching, which was founded in 1989 to support school development "from below".
The goal of "Blick über den Zaun" is to encourage schools to learn from each other via conventions and direct exchange.You can find more Informations at: www.blickueberdenzaun.de
BMW Foundation Herbert Quandt
This year the Landheim Schondorf again participates in the "Lehr:werkstatt" - a project by the BMW Foundation Herbert Quandt.
Within the "Lehr:werkstatt" a student teacher and a teacher work together for a term consisting of a plurality of blocks as well as around 5 lessons per week. The student teachers will gather a deeper understanding and experience and provide a welcome support for our teachers to implement a more individual class and to improve and test new methods to benefit our students. Of course the teacher students are selected carefully to make sure only the most committed ones are given the chance to bring a new impulse in return. The student/teacher tandem will be supported by several based on needs Competence-Workshops.We are looking foreward to welcome the new "Lehr:werker" at our school. In der Lehr:werkstatt bilden eine Lehrkraft (Lehr:mentor) und ein Lehramtsstudierender (Lehr:werker) ein Tandem und arbeiten über ein Schuljahr hinweg zusammen. In zwei drei- bis vierwöchigen Blöcken sowie in etwa fünf Schulstunden pro Woche während des Semesters begleitet der Studierende seine Lehrkraft aktiv im Unterricht. Die Lehr:werker haben so die Chance, frühzeitig einen realistischen Einblick in ihr künftiges Berufsfeld zu gewinnen. Durch den Unterricht im Tandem entsteht für den Lehr:mentor die Möglichkeit, Neues zu erproben und den Unterricht stärker zu individualisieren. Dadurch profitieren die Schülerinnen und Schüler in den Lehr:werkstatt-Klassen von einer intensiveren und differenzierteren Betreuung. Bei den Lehr:werkern handelt es sich um besonders engagierte Lehramtsstudierende, die Impulse aus dem Studium mit an die Schule bringen und ihre Erfahrungen in eigens für sie eingerichteten Seminaren an der Universität reflektieren. Die Arbeit der Tandems wird zudem durch bedürfnisorientierte Kompetenz-Workshops unterstützt. Wir freuen uns, im Schuljahr 2017/18 auch an unserer Schule engagierte Lehr:werker zu begrüßen!